ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

مشکلات سهامداران عدالت همچنان بدون پاسخ| پول فروش سهام عدالت همچنان دیر واریز می‌شود!

  • کد خبر: ۴۵۲۵۵
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
  • ۳۷
مشکلات سهامداران عدالت همچنان بدون پاسخ| پول فروش سهام عدالت همچنان دیر واریز می‌شود!
ارزش سهام عدالت اواخر تیر ۲۰ میلیون تومان بود، ولی تا اواخر مرداد به محدوده ۱۵ میلیون تومان سقوط کرده است؛ بنابراین بسیاری از کسانی که در آن دوره درخواست فروش سهام خود را ارسال کرده‌اند، با این ریزش ۵ میلیون تومانی، قطعا دریافتی کمتری داشته‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، آزادسازی سهام عدالت، اگرچه فرصتی را برای اقشار متوسط فراهم آورد تا در شرایط فشار اقتصادی، نفسی بکشند، اما نحوه این آزادسازی برای دولت و سازمان بورس یک فاجعه مدیریتی بود. به بیان بهتر باید گفت که عملا آزادسازی رخ نداده است. چرا که آزادسازی به معنای آن است که فرد بتواند با اختیار و در قیمت دلخواه، سهم یا کالای در اختیار را بفروشد، اما در نحوه فعلی آزادسازی، عملا بسیاری از اختیارات و حقوق مالکیت از افراد سلب شده است.

 

این موضوع فقط یک برگ از مصیبت‌نامه آزادسازی سهام عدالت است. چرا که تاخیر قابل توجه در واریز پول حاصل از فروش سهام در کنار نوسانات شدید قیمت‌ها در بورس موجب وارد آمدن ضرر به بسیاری از سهامداران شد و متاسفانه کسی هم پاسخ‌گو نیست!

 

۵ میلیونی که به خاطر ضعف مدیریتی دود شد!

توضیح این که ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی طی مردادماه (از اواخر تیر تا اواخر مرداد) حدود ۲۰ میلیون تومان بود، اما بسیاری از کسانی که در آن دوره درخواست فروش سهام خود را ارسال کرده‌اند، قطعا دریافتی کمتری داشته‌اند. چرا که به خاطر تعلل گسترده در فروش و پرداخت منابع حاصله و ریزش بورس طی ۵۰ روز اخیر، ارزش سهام عدالت هم اکنون به محدوده ۱۵ میلیون تومان سقوط کرده است. یعنی ۲۵ درصد ارزش معادل ۵ میلیون تومان دود شده است.

 

به عنوان مثال جدول زیر را ببینید. یک سهامدار، درخواست فروش حدود ۱۰۰ هزار تومان از سهام پارس بسویچ (یکی از سهم‌های سبد سهام عدالت) خود را در نیمه خردادماه ارسال کرده است. کارگزاری، این مقدار سهام را طی دو ماه (یعنی تا نیمه مردادماه) و در ۴ مرحله به فروش رسانده و همین مبالغ را هم با تاخیر به حساب سهامدار واریز کرده است. چنان چه پیداست طی این دوره قیمت سهام حدود ۲۰ درصد افت کرده است! البته دوره مذکور در دوره پررونق بازار بوده است. طبیعتا کسانی که در مردادماه سفارش فروش ثبت کرده‌اند زیان بسیار بیشتری متحمل شده‌اند.

 

مشکلات سهامداران عدالت همچنان بدون پاسخ| پول فروش سهام عدالت همچنان دیر واریز می‌شود!
این بی‌عدالتی است که دو نفر در شرایط یکسان سفارش فروش ثبت کنند، اما دریافتی‌های متفاوتی داشته باشند. البته اگر حقوق مالکیت به افراد منتقل می‌شد، خودشان مسئول تصمیمات‌شان بودند، اما نمی‌شود که اختیاری منتقل نشود و همزمان ریسک‌های بازار هم به آن‌ها تحمیل شود.

 

معنای آزادسازی

این در حالی است که اگر آزادسازی به طور کامل انجام و حقوق مالکیت به فرد منتقل می‌شد می‌توانست در زمان دلخواه سهام خود را به فروش برساند و متحمل این مقدار زیان نشود. البته مشخص است که محدودیت‌هایی وجود دارد، اما با یک برنامه‌ریزی ساده امکان انتقال تدریجی دارایی به سبد مشتریان وجود داشت تا این شرایط پیش نیاید. گفتنی است پیش از این کارگزاری‌ها همین گزارش ساده (زمان و قیمت فروش) را هم ارائه نمی‌کردند که خوشبختانه این مشکل برطرف شده است، اما کسانی که از طریق بانک اقدام کرده‌اند از همین گزارش ساده هم محروم‌اند.

 

 وقتی جای روش مستقیم و غیرمستقیم عوض می‌شود!

نکته فاجعه‌بارتر این است که هم‌اکنون شرکت‌های سهام عدالت استانی برخی استان‌ها بازگشایی شده و سهامداران مستقیم می‌توانند با اختیار خودشان سهام خود را بفروشند یا به آن بیفزایند، اما سهامداران روش مستقیم همچنان از اولین حقوق مالکیت محرومند و برای فروش باید وکالت بدهند تا شاید طی چند ماه در قیمت نامعلوم فروش برود و مبلغی طی چند قسط به حسابشان واریز شود. این نحوه مدیریت آزادسازی سهام عدالت، دقیقا مردم را یاد افعال معکوس مسئولان می‌اندازد! جایی که ارزانی معنای گرانی می‌دهد و روش غیرمستقیم به معنی روش مستقیم است!

 

بی عدالتی در فروش سهام عدالت، علت: ناهماهنگی!

این مشکلات از همان ابتدای آزادسازی سهام عدالت وجود دارد. با گذشت بیش از ۴ ماه، مسئولان علت این مشکلات را که عملا به ایجاد بی‌عدالتی در فروش سهام عدالت منجر شده، ناهماهنگی دانستند! در این خصوص هفته قبل، مدیر توسعه و برنامه‌ریزی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص بی‌نتیجه ماندن فروش مستقیم سهام گفت: دارندگان سهام عدالت برای رفع این مشکل باید از کارگزار خود یا بانک مسئول در قبال فروش سهام، درخواست گزارش کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، معامله‌گران می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۵۶۹ به ثبت شکایت اقدام کنند.

 

وی افزود: علت این اتفاق نبود هماهنگی در دو نظام پرداخت کارگزاری و بانکی است.

 

این در حالی است که تلفن گویای مربوط نیز معمولا پاسخ‌گو نیست و مردم برای انجام کار‌های خود باید هزینه‌هایی نیز به دفاتر پیشخوان و مراکز خدمات اینترنتی بدهند.

 

راهکاری ساده برای این مشکل

شاید استدلال مسئولان این باشد که با واگذاری کامل اختیار فروش، ممکن است در بورس فشار فروش ایجاد شود و …. در این خصوص کافی است وضعیت سهام عدالت را در روش غیرمستقیم در استان‌های بازگشایی شده نگاه کنیم. در هیچ‌کدام فشار فروش وجود ندارد. علاوه بر آن کارگزاری‌ها و بانک‌ها نهایتا مجبور به ارسال سفارش فروش در سامانه هستند و در مجموع تفاوتی وجود ندارد. کافی بود از سهامداران در خصوص سهام مد نظر برای انتقال به سبد نظرسنجی شود، بعد طبق درخواست‌های انجام شده همه یا بخشی از سهام در اختیار افراد قرار گیرد تا قابل فروش باشد. کسانی هم که متقاضی فروش وکالتی بودند در دسته دیگر قرار می‌گرفتند.

 

در این شرایط هم حقوق مالکیت و نفس آزادسازی بهتر اجرا می‌شد و هم سطحی از عدالت در فرآیند فروش برقرار می‌شد. باید منتظر ماند و دید که آیا این مشکلات و مسائل باقی مانده (مثل قابل معامله شدن بخش غیربورسی سهام عدالت) تا قبل از آزادسازی ۴۰ درصد بعدی برطرف خواهد شد یا همین روند معیوب ادامه خواهد یافت؟

 

آخرین اخبار درباره سهام عدالت را در شهرآرانیوز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
1
4
بخدا قسمتون پول من بده بانگ پارسیان از خدا وروز قیامت بترسید بهترین وکیل ما خدا وند است شما راپیش پروردگار شکایت میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
3
18
بخدا قسمتون پول من بده بانگ پارسیان از خدا وروز قیامت بترسید بهترین وکیل ما خدا وند است شما راپیش پروردگار شکایت میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
یه وکیل پیدا کن که این جماعت خدا نشناس قبولش داشته باشن
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
1
8
شما می فرمائید مواظب کلاهبرداران باشید....اگر شما بموقع به دردو بدبختی وگرفتاری مردم اهمیت بدهید ما هیچ وقت به دام کلاه برداران نمیوفتیم پس مقصر اصلی شما مسولین محترم هستید خدا را در نظر داشته باشید مردم گرفتارند پول نان ندارن
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
17
باسلام من از اول شهریور در خواست فروش را ثبت کردم ولی هیچ پولی واریز نکردن اول شهریور ارزش سهام یک ملیون تومانی بالا بود وحالا ده ملیون تومان پایین آمده به اگر گرفتار نبودم سهام را درخواست فروش نمیدادم تورا به خدا قسم منتظر جواب شما هستیم التماس دعا داریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
24
سلام من از برج ۳ که ۳۰درصد سهاممو فروختم تا الان که برج ۷ هست فقط پونصد تومن برام واریز شده پس باقی پولمو کی میدین لطفا رسیدگی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
تو رو خدا من فروختم بانک ملی هستیم وانصار خودم وشوهرم برای یک اتاقی که داشتیم سقفشو درست کنیم هیچ خبری نیست باران سرما داره شروع میشه مصالح هم روز به روز میره بالا با دوتا بچه کجا برم
شهریارهمدان
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
من سی درصدسهامم را یازده خردادبرای فروش گذاشتم وبعدازدوماه درچندمرحله پولش واریز شد که اصلا معلوم نشد چقدرفروخته شده ، سی درصد دوم را دقیقا بعداز اعلام برای فروش گذاشتم تابه امروزکه ۱۲ مهرماه شده دریغ ازیکریال واریز یعنی باید بازدوماه صبرکنم و درچند مرحله پولم رابگیرم ، آقایون مسئول اگه نیازنداشتم که برای فروش نمیگذاشتم ، توراخدا رسیدگی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
1
سلام چرا ماکه سهام فروختیم پول به حساب نمیاد دلمون به این سهام فقط خوشه
ناامید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
1
13
سلام از13خرداد فروختم بانک سپه تو18مرحله اونم تازه ازمردادماه شروع شد اونم هر بیست روزیکبارتو18مرحله 983هزارتومن کلن واریزکرده یعنی مبالغی چون 9هزار6هزار100هزار30هزاربیشترین مبلغ 233هزارتومن خدایا به فریادمنه جوان برس.
رضایی هستم از بم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
8
سلام حدود چهار ماه من سهام 30درصد فروختم هر چه به بانک مراجعه میکنم میگن هنوز خبری نیستش بخدا من از دست بدبختی سهام فروختم اگر واقعا آقای روحانی از عهد ای سهام بر نمیاد کلان آب پاکیرو بریزه رو دستمون خیالمون اینجوری راحت میگیم دیگه سهامی وجود ندارد اون از وضع ودیعه مسکن شون ی بدبختی مثل من بدبخت که نتونستم کاری بکنم از کدو درآمد ما بتونیم پولو برگردانیم مجبوریم تا خدا مارو بخواد با همین بدبختی با روزگار پست بسازیم از بس دلم داغ داره
عمر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
4
کشی نیست کارگزاری کیان را پیگیری کنه اون موقع اوج گرونی در خواست فروش دادم الان نصف شده ایا کسی جواب گو هست ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
9
سلام توقران پول مردمو بدین منم همین تور ممنون
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
8
کارگذاری بانک ملی هرچی سفارش فروش دادیم وارسال شده را هرچه زودتر وجه حاصل ازفروش سهام رازودتربحساب بزنید. بااینکه خیلی دیگه میتونم سفارش فروش بدم ولی اینقدرزدم که همش خطا درارسال ناموعق زد. که الان یک ملیون وصد دارم نمتونم بفروشم چون سفارشات فروشم صفر شد واون هم صفرشده. خدا نگذره ازشمابحق اباالفضل
مخمر
United States of America
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
7
فقط دوتومن برام واریز کردن الان 35 روزه واریز نمیکنه نمیدونم دلیلش چیه.لازم داریم.بخدا معلوم نیس این مسولین دارن چیکارمیکنن
Yes
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
11
سلام آخرشه کی میخان پول فروش را واریز بکنید
ناشناس
United States of America
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
1
دزدی سازی سهام عدالت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
1
دولت عمدی داره پول مردم را بالا می کشه خدایا خودت بداد این ملت برس وگرنه کسی راندارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
آگاه ومفیدانصارپیگیری کنین ۶۹درصدفروختیم دویست تومن واریز شده.توروخدابقیه پول بدین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
این صف فروش کی تموم می شه تمومی نداره 20تمان اومد بحسابم من ازطريق كارگذاری اقدام بفروش کردم یک ۱۷روزی می شه سعدی فارابی منتظرم علی یارتان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
0
خوب که میدونید کاری انجام نمیدید بانک انصار پول ۳۰درصد اول مارا بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
0
10
چرا از پول خبری نیست چرا چرا ممنون میشم اگه جواب درست بشنوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
5
رئیس بانک سپه پول سهام عدالت واریز کنید. از روز قیامت بترس تو اون دنیا باید جواب بدی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
2
تو رو خدا سهام عدالت ما رو واریز کنید ما از خانواده هایی هستیم که داریم زیر این فشار اقتصادی میمیریم بی صدا آخه چطور مسلمونایی هستید شما هط فقر رو گفتن زیر ده میلیونه ولی شوهرم ماهی یه میلیونم با ماشین قوراضه در نمیاره پس ببنید حق چ کسایی رو دارید میخورید خدا اااااااا آه منو بشنو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
1
چها ماه پیش مردم سهام فروختن دریغ از دریافت ی قرون جالب بعضی از کارگزاری ها مثل بانک ملی داخل سایتش زده پرداخت ولی پولی به حساب نیومده چهار ماه پیش که قیمت سهام بالا بود فروختن وپولش خدا میدونه چی شده تا کی باید از مردم دزدی کنین و دروغ بگین خدا میدونه ولی دروغ ودزدی از مردم تاوان داره امیدواریم که تاوانش بدین به امید خدا
قنبر
Sweden
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
آخه با این طرز تفکر و استدلال هایی که امثال ما داریم پایمال کردن حق ما به آسانی آب خوردن است،،
من میگم نره، تومیگی بدوش، چیزی که فروش نرفته چه پولی واریز بشه، مشکل از سازمان بورس کارگزاری مرکزی است که صرفا با اعتراض چند نفر فروش سهام عدالت را متوقف و فروش بلوکی کرده در فروش بلوکی هم مشتری و خریدار نیست، ما گرفتاریم به همان خرده فروشی راضی هستیم، آقا آومد ابرو برداره زد چشمو کور کرد
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
3
مدتی است که داد می زنم الباقی سهم عدالت ،مستقیمی ها را به سبد سهامشان منتقل کنید،بازار رونق دیگری می گیرد انگار نه انگار،دولتم که فعلا کرونا را عشق است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
سلام.من خانمم سهامش۴۹۲تومنی بودبانک ملت ازطریق مفیدبرج۴فروختم یک ماه بعد خوردخورد۲۴۰۰تومن ریختن ایادگه بایدبریزن یاهمین بودمن میگم بادچهارمیلیونوخوردی میدادن الان بیست روزه که دگه واریزی نداشتیم بایدچکارکنیم توروخدااگه کسی میدونه جواب بده ممنون.
علمدار
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
نظر دوستان که می خوانم،به آگاه باور بیشتری پیدا می کنم ،چون تاالان خدارا شکر درصدی که برام فروخته پولشو رسیدم وسهام خریدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
2
کارگزاری سعدی چرا پول مردم نمیدین حق ما خوردن نداره نداریم صابخونه انداخته مارو تو خیابون باید کرایه بدیم خدا ازتون نگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
سلام کسی هست به دعوامون برسه کار گزاری مفید بقیه پول سیدرصد چرا نمیده چهارصد داده به صورت قطره چکان ای خدا
یاغی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
باسلام و احترام خدمت جناب حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه،ملتمسانه و عاجزانه درخواست دارم که به حقوقی های بی مصرف سهام کگاز ،کطبس،فجام،خفنر،ختراک،تبرک،خموتور،ثشرق دستور برگرداندن حقوق از دست رفته امثال من بفرمائید.این حقوقی ها پول ما رو دوماهه بلوک کردن و این سهم ها الان دو ماهه که با وجود بازار سبز در چندین روز دقیقا دوماهه در منفی پنج قفل کردن و تمام سرمایه ما رو پودر کردن،ضررم قبول کردم،نابود شدنم در بورس بدرک،لااقل همین مقدار اندک آزاد کنید،بخدا من چک دارم ،اگه سهم از منفی پنج به منفی چهار هم برسه میفروشم چون پای آبروم وسط هست.بخدا ما حقیقی ها گناه داریم و زندگیمون در حال نابودیه.
حبیب چنانی فرزند جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
سلام بانک ملت مابقی پول مارو واریز کن اقایون کارگزاری بیدار کارگزاری مفید تجارت نیوز مسئولین باغیرت پیگیری کنید ماگرفتاریم خداسرشاهده باتشکرر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
0
0
کلاه برداری به این میگن همشون یکی از یکی مال مظلوم خور اگه ما بد بخت بیچاره ها لازم نداشتیم که نمیفروختیم الانم بعد دوماه 7000 تومن ریخته دستش درد نکنه بانک ملت یه وقت ور شکست نشه
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
اینا نه خدا میشناسن نه بنده خدا فقط وفقط پول اونم پول مردم بدبخت که واقعا تواین روزگار سخت بهش نیاز دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
چهار ماه سی درصد سهام عدالت را فروخته ام فقط سه میلیون تومان
درهجده‌مرحله‌واریزکردندبانک‌ملی‌بقیه‌اش‌کی‌واریزمیشه‌
ابراهیم ایمانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
0
0
شمارو بخدا پولمون واریز کنید توبدوضیتی ام نیاز داشتیم فروختیم وگرنه هیچ وقت نمیخواستیم 6ماه اذیت بشین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->